Uitgelicht bericht
zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek is de sleutel tot winnende SEO!

Zoekwoorden onderzoek als de sleutel tot een winnende SEO aanpak

‘Keyword analyse’, of in goed Nederlands ‘zoekwoorden onderzoek’ hoort een absolute prioriteit te zijn voordat er SEO, SEA, remarketing of welke online marketingvorm dan ook gaat plaatsvinden.

Natuurlijk wil je met je website of blog snel op pagina 1 te vinden zijn in Google of BING. En een AdWords campagne kan daar weliswaar per direct voor zorgen. Maar zelfs al heb je een online marketing campagne door een pro laten opzetten, dan nog snoept Google of BING op die manier een behoorlijk stuk van je marge weg. En dat is zonde.

Maar SEO (Search Engine Optimization) is zo lastig, en langzaam, hoor ik je zeggen? Niet als je deze stappen volgt. Het is een serieus traject, dat is waar. Maar het is een essentieel proces als je je business online echt wilt leren kennen en stapsgewijs wilt groeien naar een duurzaam en onderscheidend business model. Bovendien kan ik je snel helpen met de 1op1 SEO-SEA training, daar kan ik je de volgende winnende aanpak in een 1 op 1 situatie laten zien.

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Uitgelicht bericht

Vindbaar op internet…maar hoe dan?

Vindbaar op internet

Net als onze klanten goed vindbaar zijn…

…bij de grote zoekmachines, op de relevante zoekwoorden en sites. ‘Vindbaar’ op alle online kanalen waarmee potentiële klanten zich omringen. Daar beginnen veel marketingdoelstellingen mee. Maar als die expertise of passie ontbreekt in je onderneming, dan loop je het risico onzichtbaar te blijven of teveel geld te gaan besteden aan je online marketing. Maak dan gebruik van een specialist. Metoo Media is al sinds 2002 actief en gecertificeerd als Google Partner. Er is veel expertise opgebouwd; met SEO en SEA (Google AdWords & Bing) maar ook met affiliate marketing, email marketing en content marketing.

Het aantal manieren om beter vindbaar te worden online is in de afgelopen jaren behoorlijk uitgebreid. Om optimaal van deze mogelijkheden gebruik te maken als ondernemer, ZZP’er of als winkelier, is ervaring onmisbaar. Maximaal rendement haal je door ons als expert hiervoor te benaderen.

Na duidelijk overeengekomen doelstellingen kunnen alle marketingactiviteiten door ons uit handen worden genomen. Met heldere rapportages blijft dan zichtbaar welke vorderingen er worden gemaakt. Of juist door je kennis te vergroten en één van de 1op1 trainingen te volgen!

Ja, ik wil dat ook voor mijn bedrijf en direct aan de slag!

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Online adverteren in Nederland in 2017

Online adverteren in Nederland: Search, Search en Mobile in 2017

In 2017 is tot en met juni iets meer dan 1,6 miljard euro uitgegeven aan advertenties.
Online adverteren neemt daarvan inmiddels bijna 1 miljard voor z’n rekening, ofwel zo’n 60%.

Online adverteren als enige in de lift

In de nieuwe Online Ad Spend Study van IAB Nederland wordt gedefinieerd waar de advertentie euro’s naartoe gaan: online, radio, tv & print. Online laat – net als in de eerste helft van 2016 – een stijging zien (+13%). Vorig jaar noteerden radio en TV nog een kleine plus, dit jaar niet. Online stijgt als enige, radio (-1%), TV (-7%) en print (-11%) lopen terug.

Online adverteren in Nederland: Search, Social en Mobile


Social, mobile en video zetten door

Van alle vormen van online adverteren zijn social media advertising, online video en mobile de snelste groeiers.

In 2014 werd nog €95 miljoen aan de socials uitgegeven, inmiddels is dat €129 miljoen in het eerste half jaar van 2017.

Van alle online advertenties gaat nu 40% naar mobile devices. Online video groeit in het eerst half jaar sterk door met maar liefst 35%.

Display: banners lopen voorop maar video is snelste stijger

Advertenteren via banners zijn verantwoordelijk voor ruim de helft van het budget wat naar ‘display’ advertising gaat, in totaal €372 miljoen. Maar  video, de nummer 2, is wel de grootste stijger inmiddels.

Online adverteren in Nederland: Search, Social en Mobile

Maar Search is nog steeds het grootst

Veruit het grootste aandeel van de totale online advertentiemarkt is voor Search (lees: Google). Van iedere € 1 wordt € 0,45 in Search geïnvesteerd. Ofwel een totaal van 438 miljoen, alleen in Nederland, in een half jaar…

Haal je wel het uiterste uit Search?

Iedereen heeft al wel eens een Google voucher gebruikt voor een voorzichtige AdWords campagne. Maar bracht dat de gewenste resultaten? Gebruik je Google AdWords wel ten volle voor het werven van je leads of je nieuwe klanten?

Laat mij die campagnes eens screenen of je voorhouden wat de mogelijkheden zijn met Google AdWords. Ben niet voor niks Google Partner natuurlijk… Bel met 0651512166 of mail me.

Kijk hier voor meer relevante info:

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Géén nieuwsbrief!

Noem het géén nieuwsbrief! (6 tips voor een nieuwsbrief die écht scoort)

De eerste stap naar een scorende nieuwsbrief? Noem het géén nieuwsbrief!

Hieronder 6 top tips voor het aanscherpen van de effectiviteit van je nieuwsbrief. Ze worden onderschreven door MailChimp zelf, de applicatie die het ons zo makkelijk maakt om nieuwsbrieven -gratis – te versturen.

Want wat is het grootste probleem?

Het meest voorkomende probleem is dat nieuwsbrieven te weinig toegevoegde waarde hebben. Ze worden vooral gezien als een marketing instrument, zonder de ontvanger te verrijken. Hoe kun je dat voorkomen?

Hoe je ze ook noemt, een wekelijkse of regelmatige nieuwsbrief is een van de beste en goedkoopste manieren om je ‘merk te laden’ en aan klantenbinding te doen. Waarom? Omdat het contact met je klant 1 op 1 is. En zonder afleiding. Elke andere vorm van online marketing vindt plaats op platforms waar veel afleiding is. Email is nog altijd direct, gesloten en persoonlijk. En dus is een goede en regelmatige nieuwsbrief in de online marketingmix eigenlijk onmisbaar. Maar dan moet ‘ie wél worden geopend en gelezen door je subscribers.

Met deze 6 tips ga je de effectiviteit van je nieuwsbrieven enorm verbeteren;

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
SEO optimalisatie

SEO optimalisatie: de 5 grootste problemen (én de oplossingen)

SEO optimalisatie: de 5 grootste problemen (+ de oplossingen)

In mijn 10+ jaar als SEO-SEA specialist heb ik een enorme diversiteit aan websites geanalyseerd. En het bepaald nog steeds het grootste deel van mijn dagtaak. Met SEO optimalisatie gaat het vaak om veel, maar relatief kleine handelingen die uiteindelijk tot een boost van een website gaan leiden. En ik krijg nogal eens de vraag: Wat moet ik doen om #1 te worden in Google?” Mijn standaard antwoord is dan: “Niet veel meer of minder dan in 2007..”

Want je kunt het draaien en keren maar feit is dat ik en vele anderen met mij al +10 jaar in principe hetzelfde doen om meer en beter organisch verkeer aan te trekken en het werkt nog altijd perfect.

En dat is:

  • Analyse van bestaand verkeer + Zoekwoorden onderzoek
  • Content optimaal maken op basis daarvan (tekst, plaatjes, video, etc)
  • Af en toe een extern linkje proberen te regelen als er tijd over is

Maar hierin schuilen altijd problemen (of uitdagingen). Vandaar de 5 grootste problemen op een rijtje met gratis tips om ze te lijf te gaan!

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
SEO teksten

SEO teksten, moet ik nog ergens rekening mee houden?

SEO teksten schrijven: de ultieme checklist!

Tekst is zowat het belangrijkste onderdeel van SEO. Goeie SEO teksten schrijven is niet heel eenvoudig. Maar met deze checklist lukt het wel.

Wie kent het niet?

Heb je enorm je best gedaan op een goede tekst voor je website, leest niemand hem. Nou ja, een paar Likes op Facebook en een Retweet van een goede vriend, maar dat was hem dan.

Zonde, zonde, zonde! Van je tijd, je inspanningen en je tekst. Kan dat niet anders? Gelukkig wel en het is makkelijker dan je denkt.

In deze blogpost laat ik je zien hoe je SEO teksten optimaliseert voor zoekmachines. 20 SEO tips om hoog te scoren bij de zoekresultaten!

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Zoekmachinemarketing in 2016

Zoekmachinemarketing in 2016 +25% door mobiel & BING!

Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25% meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor. Dat maakten IAB Nederland, DDMA en Deloitte bekend voorafgaand aan het Friends of Search-congres vandaag in Amsterdam.

De cijfers staan in de derde Nederlandse Search Studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van beide brancheverenigingen.

De budgetgroei van 25% is vooral veroorzaakt door de significante stijging van mobiele zoekopdrachten via Google en desktopzoekopdrachten via BING. Als gevolg van de relatief lagere kosten per klik (CPC) van mobiele advertenties en BING’s algehele CPC, zijn de tarieven voor zoekmachinemarketing slechts licht toegenomen (5%).

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Google AdWords en de harde waarheid over eCommerce!

Google Adwords disabled more than 780 million ads for violating their policies in 2015.

bron: Google AdWords

We kennen ze allemaal, slechte advertenties. Ze promoten nepproducten, gevaarlijke producten of dragen malware met zich mee. Slechte ads verzieken de online ervaring. Google neemt dit zeer serieus en heeft strikte policies over hoe je om moet gaan met advertenties in Google. En ze keuren er dus heel wat af..

Worden je advertenties steeds afgekeurd en je weet niet precies waarom? Neem even contact op en ik maak je leven een stuk minder gecompliceerd.

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
1op1 SEO-SEA training

1op1 SEO-SEA training

1op1 SEO-SEA training, voor meer grip op online marketing

Metoo Media geeft 1op1 SEO-SEA training, speciaal voor ZZP’ers, ondernemers en winkeliers. Want je bouwt je eigen zaak op en moet je producten en diensten ook online aan de man zien te brengen. Iedereen heeft al wel eens een Google voucher gebruikt voor een voorzichtige AdWords campagne. Maar bracht dat de gewenste resultaten?

En toen, heb je toen wellicht zelfs een online marketingbureau ingehuurd om je campagnes te optimaliseren? Dat kan geholpen hebben, maar weet je nu zelf aan welke knoppen je kunt draaien en van welke je moet afblijven? Of bleef die kennis bij het bureau en hik je tegen de – hoge – maandelijkse kosten aan terwijl je eigenlijk vindt dat de marketing inhouse moet gebeuren?

Daarnaast verandert het online marketing speelveld bijna wekelijks, wat zijn de nieuwste ontwikkelen en welke zijn nu echt relevant voor je eigen business?

Bottom line: je wilt zelf meer kennis opdoen, expertise opbouwen, en dan liefst met hulp van een ervaren online marketeer. Iemand die dit al jaren voor bedrijven doet, daardoor direct aan de slag kan met jouw specifieke uitdaging en makkelijk kennis overdraagt in een ontspannen setting.

Lees verder

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail