Google AdWords en de harde waarheid over eCommerce!

Google Adwords disabled more than 780 million ads for violating their policies in 2015.

bron: Google AdWords

We kennen ze allemaal, slechte advertenties. Ze promoten nepproducten, gevaarlijke producten of dragen malware met zich mee. Slechte ads verzieken de online ervaring. Google neemt dit zeer serieus en heeft strikte policies over hoe je om moet gaan met advertenties in Google. En ze keuren er dus heel wat af..

Worden je advertenties steeds afgekeurd en je weet niet precies waarom? Neem even contact op en ik maak je leven een stuk minder gecompliceerd.

Google ads with Seller Ratings get a 17% higher CTR than the same ads without ratings.

bron: Google AdWords

Sommige Google ads laten ‘ratings’ (aantal sterretjes) zien. Die Google Ratings geven meer geloofwaardigheid aan een advertentie en dus kennelijk een 17% hogere kans op respons! Maak er dus werk van.

Social media still accounts for only 1% of ecommerce orders.

bron: Custora Ecommerce Plus

Social Media IS belangrijk om je merk te bouwen en je klanten te bereiken, maar tot nu toe geeft het nog steeds niet zoveel omzet als sommige andere kanalen.

Organic search drove 22% of ecommerce purchases this January while CPC drove 20%.

bron: Methodology

Organische zoekresultaten (SEO) en CPC (SEA) zijn de top twee online kanalen die zorgden voor de meeste online aankopen afgelopen januari! Jaar na jaar blijft organisch schommelen rond die 22%, maar CPC (SEA) ofwel betaalde advertenties steeg weer van 18% in 2015 naar 20% in 2016.

Dus, als je al je tijd aan het verkwanselen bent met posts op Facebook en Twitter en het wil maar niet vlotten, dan zou je wellicht je online marketing aanpak opnieuw moeten uitvinden.

En of het nu SEO of SEA is, affiliate marketing, email marketing of content marketing misschien, ik help je graag met je online marketing uitdagingen!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail